ustawienie pochylenia kątów

Ustawienie Pochylenia kątów w samochodzie Poznań

Geometria kół ustawienie pochylenia kątów

Jak wygląda ustawienie pochylenia kątów

Kąt pochylenia koła to kąt pomiędzy środkową pionową linią koła a pionową osią samochodu patrząc od przodu. Kąt pochylenia kół jest dodatni, jeśli koła są odchylone od środka samochodu. Kąt pochylenia jest ujemny, gdy koła są pochylone do wewnątrz. Jeśli samochód ma przestarzały camber, opona po jednej stronie zaczyna wykazywać nadmierne zużycie. Na przykład, jeśli pochylenie jest mocno ujemne, po wewnętrznej stronie opony nastąpi poważne zużycie, jak pokazano na ilustracji powyżej. Jeśli pochylenie kół po różnych stronach jest różne, może się to objawiać ściąganiem pojazdu z boku na bok lub na jedną stronę, zwykle przy bardziej dodatnim kącie pochylenia. Wcześniej w wielu pojazdach z napędem na przednie koła nie można było regulować pochylenia tylnych kół. Obecnie w prawie wszystkich samochodach camber kół jest regulowany i to również w tylnym zawieszeniu. Jeśli w tych samochodach pochylenie nie jest wyregulowane, jest to oznaka, że element zawieszenia jest zużyty lub został uszkodzony w wypadku i musi zostać wymieniony.

pochylienie

Jak wyglądają etapy ustawienie pochylenia kątów

Geometria kół Poznań

Podczas ustalania optymalnego kąta pochylenia kół i Geometria kół Poznań warto robić na etapie projektowania pojazdu, konstruktorzy biorą pod uwagę kilka czynników. Podstawową kwestią jest to, że regulacja pochylenia kół może być przeprowadzona tylko podczas postoju pojazdu, natomiast kąt pochylenia kół zmienia się przy różnych prędkościach, gdy pojazd jest w ruchu. Powodem jest to, że siły aerodynamiczne zmieniają wysokość zawieszenia podczas jazdy. Dlatego ważne jest, aby przed przystąpieniem do regulacji sprawdzić wysokość zawieszenia. Specyfikacja pojazdu zawiera wartość, która podaje optymalny poziom pochylenia kół przy jeździe z prędkością 90 - 110 km/h. Przez lata tendencją było ustawianie pochylenia od zera do lekko dodatniej wartości w zależności od obciążenia pojazdu. Jednak ostatnio trendem jest ustawienie go na lekko ujemny camber, aby zapewnić pojazdowi stabilniejszą jazdę i lepsze prowadzenie.

© Copyright 2022 Geometria Kół Poznań - All Rights Reserved